Troubleshooting Zoom

Op dit moment staat de SSO-integratie (Single Sign On) voor Zoom niet toe dat de meisjesnaam/getrouwde naam wordt overgenomen in uw schermnaam.

We werken eraan om dit probleem voor iedereen op te lossen. Heb geduld met ons terwijl we dit doen. Op dit moment is het niet nodig om de

Dank u voor uw geduld, we begrijpen dat dit frustrerend is.

Op dit moment kunnen wij het gebruik van de pauze-functie tijdens een opname van een Zoom-sessie niet aanbevelen!

Dit is te wijten aan het feit dat het pauzeren van de opname resulteert in het aanmaken van twee bestanden (één voor de sessie voor het pauzeren en één of meerdere voor de sessies na het hervatten van de opname) waarvan er slechts één wordt overgedragen naar Kaltura nadat de opname is gestopt.

Een oplossing is om de opname te stoppen in plaats van te pauzeren.

Wanneer u voordien een geregistreerd (betaald) account had bij Zoom met uw universiteitsaddress, zijn er twee manieren om uw account te consolideren in de universiteitslicentie.

1. Log in op zoom.us en volg daar de stappen.

2. Als de eerste oplossing niet werkt, vraag dan een manuele overgang aan via helpdesk@issc.leidenuniv.nl. Vermeld in uw serviceaanvraag dat u uw account niet kon consolideren via zoom.us en dat u een manuele consolidatie aanvraagt.