Kaltura Live Room: Analytics, bestanden en aanwezigheid

Remote Teaching

Kaltura Live Room: Analytics, bestanden en aanwezigheid

Kaltura Live Room: Analytics, bestanden en aanwezigheid

Courses
Quizzes
Files
Session Stats
Chat History

Er zijn analytics, overzichten van alle bestanden en aanwezigheids statistieken beschikkbaar voor alle rooms waar je eigenaar of beheerder van bent. Deze opties zijn allen beschikbaar via een externe link externe website. Volg deze stappen om deze opties te gebruiken:

  • Nadat u in een Live Room bent geweest kunt u naar de externe website gaan en wordt u direct naar het overzicht van al uw cursussen gebracht.
    • Als u de laatste tijd niet in een Live Room bent geweest, raden wij u aan om eerst naar een Live Room te gaan voordat u naar de externe website
  • Eenmaal ingelogd op de externe website ziet u een bekende zwarte taakbalk met drie hoofd tabbladen.
    • Courses (deze opent automatisch).
    • Files.
    • Session Stats.

Courses

Wanneer je op een 'Tegel' klikt in het tabblad 'Cursussen' ga je naar het (sub)tabblad 'Cursus'. Dit is hetzelfde als het hoofdstuk ‘On Demand Course‘ en wordt als zodanig niet opnieuw uitgelegd in deze handleiding.

Stel in geen geval bestanden in op het tabblad 'On Demand Course' om ze te kunnen downloaden (dit in verband met de auteursrechtwetgeving)!

Quizzes

Het tweede (sub)tabblad is het tabblad 'Quizzen'. Dit geeft een overzicht van alle quizzen die binnen een cursus zijn gemaakt en maakt het mogelijk om nieuwe quizzen te maken. Omdat het grootste deel hiervan al is uitgelegd in het hoofdstuk Quizzes, zullen we het alleen hebben over de extra functies in het tabblad 'Resultaat'.

  • Ga naar het tabblad 'Resultaat' (zoals hieronder getoond).

In het deelvenster 'Resultaten' kun je een globaal overzicht zien van de quizzen die in de cursus zijn afgenomen, maar het is interessanter om in de resultaten te gaan voor een quiz om meer bruikbare informatie te zien:

  • Selecteer een quizresultaat waar je meer details over wilt zien door op de naam van de quiz te klikken.
  • Er wordt een nieuw venster geopend met een aantal belangrijke statistieken in het hoofdbeeld (zoals hieronder getoond).
  • In de statistische weergave zoals hierboven getoond kun je zien hoeveel mensen de quiz hebben gedaan, wat hun resultaten waren en hoe lang het gemiddeld heeft geduurd om de quiz af te maken.
  • Als je op de knop 'Average score' rechtsboven drukt, kun je de gemiddelde score per vraag gedetailleerd bekijken.
  • Wanneer u op de knop 'Exporteren' drukt, krijgt u een CSV-bestand met daarin de resultaten van elke deelnemer, inclusief de antwoorden op open vragen!
    • Om een .CSV als leesbare tekst in Excel te importeren volgt u deze stappen!

U kunt ook individuele resultaten bekijken, net als in het tabblad Live Room Quizzen zelf, door in het deelvenster Resultaten op de naam van de deelnemer te drukken.

Files

In het tabblad 'Bestanden' kunt u alle bestanden bekijken die zijn geüpload naar uw cursussen door uzelf en eventuele assistenten etc. U kunt hier ook uw Live Room-bestanden voorbereiden in plaats van vanuit de eigenlijke Live Room.

  • Klik op de naam of een Live Room waar u bestanden en mappen wilt toevoegen, bewerken of verwijderen.
  • Volg simpelweg de stappen zoals beschreven in het hoofdstuk ‘The Files Pane‘.

Session Stats

Het tabblad 'Session Stats' geeft je toegang tot analytische statistieken voor je cursussen en sessies en kan je ze hier exporteren. Dit deelvenster opent met 'Session Stats' voor alle cursussen van de laatste zeven dagen plus de huidige ingestelde dag.

  • In het uitklapmenu 'All courses' kun je één of meerdere cursussen selecteren waarvoor je de 'statistieken' wilt zien.
  • In het veld rechts van de dropdown 'All courses' kunt u het datumbereik selecteren met behulp van de onderstaande selecties.

Nadat je hebt geselecteerd of je alle cursussen of een set cursussen (of slechts één) en een datumbereik wilt zien, kun je de globale statistieken voor die selectie bekijken.

  • 'Sessions' laat zien hoeveel sessies er binnen het gekozen datumbereik zijn geweest.
  • 'Students' tonen het totale aantal studenten dat de sessies heeft bijgewoond.
  • 'Total Class Hours' toont het totaal aantal uren dat de sessies werden gehad.

Onder de globale statistieken staat een lijst van de sessies die je hebt gehad binnen het geselecteerde datumbereik en kan je wat meer specifieke informatie over die sessies zien:

  • Session (naam van de sessie).
  • Students (aantal aanwezige studenten, dit telt niet mee voor iemand met moderator-/managerrechten in een kanaal of assistent-docenten/leerkrachten in een LMS).
  • Duration (duur van de sessie).
  • Start (datum en tijd van de sessie).
  • End (datum en tijd van de sessie).
  • Rec (is de sessie opgenomen ja of nee).

Wanneer u op een specifieke sessie klikt kunt u aanvullende statistieken zien voor die sessie.

  • Name (naam van de deelnemer, lijst toont alle rollen).
  • Role (rol van de deelnemer).
  • Email (dit toont niet de werkelijke mail adres van de deelnemer!).
  • Joined (is de sessie binnengekomen om).
  • Left (is de sessie verlaten om).
  • Duration (duur van het bezoek aan de sessie).
  • Attendance (hoe lang gedurende de sessie had de deelnemer het venster van de live room actief op de voorgrond open staan).

Met de exportknop in de sessiestatistieken krijgt u een .xlsx-bestand dat direct in Excel kan worden geopend en de bovenstaande statistieken bevat, met uitzondering van de deelnemersrol!

Chat History

In het ‘Chat History’ venster kan je de chat historie van die sessie lezen en deze ook exporteren.

Wees er bewust van dat lezen en exporteren van de chat met uiterste zorg en aandacht op de AVG gedaan moet worden en toestemming van de participanten is over het algemeen nodig!