Veelgestelde vragen
Aan de slag
Hoe kan ik moderatie support aanvragen?
Voor het aanvragen van moderatie support kan je dit formulier van de ISSC Helpdesk invullen. Vraag de moderatie support meerdere dagen van tevoren aan.
Bezoek deze pagina op de website voor meer didactische informatie over het toevoegen van een moderator aan je les.
Ik kan mijn antwoord niet vinden op deze website. Waar kan ik meer informatie krijgen?
Je kunt ondersteuning op maat krijgen. Bijvoorbeeld via de support medewerkers van jouw faculteit of de helpdesk. Bekijk dit overzicht om te zien waar je het beste terecht kunt.
Sommige informatie ontbreekt, is onvolledig, is fout of ik heb een bug gevonden. Hoe kan ik dat laten weten?
Stuur ons een e-mail via teachingsupport@sea.leidenuniv.nl.
Wie zit er achter deze website?
Het Centre for Innovation (CFI) is verantwoordelijk voor de content management op deze website en werkt nauw samen met verschillende andere teams zoals het Interfacultair centrum voor lerarenopleiding, onderwijsontwikkeling en nascholing (ICLON), ondersteunend personeel op faculteiten, Functioneel Beheer en het ICT Shared Service Centre (ISSC) om ervoor te zorgen dat de juiste content wordt opgenomen en up-to-date is.
Tools
Welke tool(s) moet ik gebruiken voor mijn vak?
In de meeste gevallen hangt de beslissing om een bepaalde tool te gebruiken af van wat je wilt bereiken. Weet dat er niet altijd één juist antwoord is en dat het ook een geldige redenering kan zijn om te kiezen voor datgene waarmee jij en jouw studenten het meest vertrouwd zijn.
Om meer te lezen over de verschillende videoplatforms, kan je dit artikel raadplegen om de opties te vergelijken. Voor andere beslissingen, bekijk het tool overzicht of neem contact op met support medewerkers die jou kunnen adviseren in het vinden van de juiste oplossing.
De tool die ik gebruik lijkt kapot of er lijkt iets niet helemaal in orde. Wat moet ik doen?
Vragen over tools of technische problemen kun je melden via het ISSC helpdeskportaal.
Waar kan ik gedetailleerde informatie vinden over Brightspace?
De handleiding over Brightspace is te vinden op de Brightspace support site van de Universiteit Leiden.
Hoe kan ik hardware (zoals webcams en microfoons) aanvragen ter ondersteuning van mijn onderwijs?
Om een webcam (met microfoon) aan te vragen, kun je dit formulier in de ISSC Helpdesk invullen. Je haalt de apparatuur op bij de servicebalie voordat het college begint.
Voor meer advies over het gebruik van audiovisuele apparatuur tijdens colleges en presentaties kun je terecht bij de audiovisuele dienst (AV-dienst) van jouw faculteit. Als je advies of ondersteuning nodig hebt bij het opnemen van colleges en het verspreiden van video's kan je contact opnemen met de videocoördinator van jouw faculteit.
Hoe regel ik technische ondersteuning bij hardware problemen in de klas?
Je kunt contact opnemen met het ISSC door te bellen naar (+31 71527)8888 of door een ticket in te dienen op het helpdeskportaal. Wij adviseren te bellen als er onmiddellijk een antwoord nodig is. Of je kunt proberen contact op te nemen met de audiovisuele dienst (AV-dienst) van jouw faculteit.
Didactiek & werkvormen
Hoe kan ik samenwerking en interactiviteit in de klas of online stimuleren?
Bekijk dit interactieve overzicht met onderwijsactiviteiten die je in jouw onderwijs kunt toepassen.
Waar kan ik meer informatie vinden over digitale toetsing?
Op de medewerkerswebsite staat momenteel de meest actuele informatie over het organiseren van digitaal toetsen. Je kunt ook de Engelse webinars 'Online formative assessment' en 'Online assessment for remote teaching' kijken (log in met je ULCN-personeelsaccount) of lees de Universiteit Leiden handleidingen 'Handleiding Digitaal toetsen' en 'Tips for tests and assessment' (ENG).
Met wie kan ik contact opnemen voor gedetailleerd of gepersonaliseerd didactisch advies?
Stuur ons een e-mail via teachingsupport@sea.leidenuniv.nl.