Eén minuut reflectie
Studenten krijgen één minuut om een vraag te beantwoorden, een opdracht uit te voeren of aan te geven wat ze tijdens de les hebben geleerd.
- Individueel
- Tweetallen
- <5 minuten
- 5-10 minuten
- Voorkennis activeren
- Toetsen
- Academische vaardigheden oefenen
- Onthouden
- Begrijpen
- Creëren
Wanneer gebruik je het?
- Als je wilt nagaan hoe goed de studenten het onderwerp in kwestie hebben begrepen.
- Als je wilt dat studenten nadenken over hun eigen leerproces.
- Als je de aandacht van de studenten wilt vasthouden als je merkt dat het begint te verslappen.
Instructies voor de activiteit
Voorbereiding
- Kies een taak voor de studenten. Welke vraag moeten ze beantwoorden, welke opdracht moeten ze uitvoeren of hoe moeten ze aangeven wat ze tijdens de les hebben geleerd?
Stappen
- Maak groepen
Verdeel de studenten in tweetallen (of laat ze individueel werken).
- Leg de opdracht uit
Leg uit aan de studenten welke vraag ze moeten beantwoorden of welke opdracht ze moeten maken.
- Eén minuut
Zet een timer voor één minuut en laat de studenten hun antwoorden opschrijven.
- Bespreek
Vraag enkele studenten om hun antwoorden hardop voor te lezen, laat studenten elkaars antwoorden voorlezen of geef feedback op hun antwoorden.
Tips voor implementatie & variatie
- Online onderwijs: Studenten kunnen hun antwoorden delen in de chat van het videoplatform, in Brightspace of in FeedbackFruits.
- Je kunt deze werkvorm aan het begin, in het midden of aan het einde van je les inzetten.
Ondersteunende tools