Je kan één-op-één communicatie gebruiken als je wilt coachen, toezicht wilt houden en feedback wilt geven. In deze kleine setting kan je begeleiding geven met betrekking tot het werk en de voortgang van de student. Je kan het ook gebruiken Als je wilt dat je studenten zich gezien en gehoord voelen, en op die manier bijdragen aan hun motivatie en betrokkenheid.
Houd twee dingen in gedachten wanneer je met een van je studenten communiceert:
- Als je feedback geeft aan de student, denk dan zowel aan de methode als de boodschap. In een online context, vooral wanneer er geen video aan te pas komt, kunnen dingen sterker overkomen dan bedoeld.
- Niet iedereen voelt zich op zijn gemak bij het gebruik van de camera. Hoewel het sterk aan te raden is om videogesprekken te voeren, kun je studenten, als ze dat niet willen, beter bellen (of alle camera's uitzetten).
Opties voor communicatie
- (Video)bellen: Je kunt gewone telefoongesprekken voeren of gebruikmaken van Microsoft Teams, Kaltura Live Room of Zoom. Bij videobellen kan het delen van je scherm je boodschap ondersteunen. Wees je ervan bewust dat online bijeenkomsten vaak wat langer duren dan live face-to-face bijeenkomsten.
- Gedeelde documenten: Je kunt OneDrive of FeedbackFruits gebruiken om studenten te laten meewerken aan een document, maar ook om feedback te geven op dit document door opmerkingen of suggesties toe te voegen. Studenten kunnen met het gegeven commentaar werken of je kunt dit tijdens een gesprek bespreken als je in real-time in het document werkt.
- E-mail: Inhoudelijke feedback kan ook via e-mail worden gegeven, hoewel je er rekening mee moet houden dat schriftelijke feedback vaak sterker en minder genuanceerd overkomt. Het is daarom aan te raden om wat extra tijd te reserveren om de feedback uit te werken als dat nodig is.